Rady a tipy

Koňské pólo je pro networking nový golf

„Koňské pólo je nový golf,“ říká Jan Průcha, který již dvanáctým rokem tento exkluzivní sport v Česku rozvíjí. Na mysli má zakladatel a viceprezident České asociace hráčů koňského póla především unikátní příležitost pro business networking a prezentaci produktů nebo značky. Přesvědčit se o tom mohou zájemci už v srpnu, kdy v pražské Chuchli proběhne – PRAGUE BEACH POLO CUP 2022.

 

Pořádáte vůbec první turnaj koňského póla na písku v Praze – PRAGUE BEACH POLO CUP 2022. Proč na písku, nehraje se pólo na trávě?

Pólo se hraje na třech různých površích: tráva, písek – beach polo – a sníh (ale fakticky je to led) – snow polo. Pólo na písku je pro diváky nesmírně atraktivní. Kontrast bílého písku, koní a barevných hráčských dresů je unikátní, protože většina jezdeckých sportů se jezdí v tmavých sakách. V Praze nebyla dostatečně velká písečná plocha, kde by se beach polo dalo zahrát. Až paní Marie Vítková na dostihovém závodišti vybudovala profesionální arénu na parkury. A právě v takové aréně se uskuteční náš turnaj.

 

Jak bude turnaj probíhat? Kdo na něm bude soutěžit?

Turnaj se koná v nejprestižnějším jezdeckém areálu v Česku – Chuchle Arena Praha, a to od pátku 12. srpna do neděle 14. srpna 2022. Vstupenky pro veřejnost je možné zakoupit na TicketLIVE.cz a stojí 250 Kč. Děti do 15 let mají vstup zdarma a bude pro ně připraven bohatý doprovodný program, je to tedy ideální akce pro celé rodiny.

Finálovým dnem je sobota 13. srpna. Na tento den je možné si zakoupit exkluzivní vstupenky do Polo VIP Lounge za 1 800 Kč. Velký zájem je o firemní stoly, které stojí 12 000 Kč pro šest osob. VIP Lounge je k dispozici od 11:00 do 22:00 hod. a na hosty kromě finálových zápasů póla čeká špičkový catering, argentinská vína, jihoamerické rumy, módní přehlídka, after party a mnoho dalšího.

Hráči k nám dorazí z mnoha evropských zemí – Německa, Anglie, Polska, Maďarska a Slovenska. Český tým postaví klub, ve kterém již dvanáctým rokem hrají – Aviator Polo Club.

 

 

Propojení golfu a businessu začalo v devadesátých letech. Myslíte si, že teď je na řadě pólo?

Jsem o tom přesvědčen. Pólo vyhledávají špičkové světové značky jako jsou Cartier, Bvlgari, Jaeger LeCoultre, Hublot, Parmigiani, Audemars Piguet, Veuve Clicquot, La Martina, Abercrombie, Rolls Royace, Maserati, Jeep, Jaguar Land Rover, Audi nebo Volvo. V současné době se hraje pólo ve více než 80 zemích světa. V letech 1900 až 1939 bylo pólo olympijský sport a nyní je znovu uznávaný Mezinárodním olympijským výborem.

V Česku je pólo na neuvěřitelném vzestupu. Hlavními sponzory českého póla jsou ERSTE Premier, J&T Banka, Česká mincovna, Hästens, Renocar, Insight Home, Advantage Cars, Auto In, VIOX, Aqua Angels, Delor a další. Bohužel na rozdíl od golfu je pólo pro většinu Čechů sport, který viděli maximálně ve filmu Pretty Woman.

Firmám a značkám umožňuje pólo prezentaci na ojedinělé sportovní události a představuje možnost se setkat se svými klíčovými zákazníky, partnery, kolegy nebo kamarády a navázat další obchodní vztahy.

 

Jaké postavení má pólo na Západě z pohledu networkingu, byznysu? Je nějaký známý miliardář fanouškem póla?

Myslím si, že z hlediska businessu a networkingu je pólo na úrovni Formule 1. Například australský turnaj British Polo Day Champions v průběhu své existence hostil 12 královských rodin, 100 nezávislých miliardářů a více než 10 000 světových elit, předních podnikatelů a politiků. Pólo je na obrovském vzestupu například v Číně, kde za posledních deset let vznikla celá řada klubů a turnajů.

Ve Velké Británii je pólo součástí DNA královské rodiny, především rodu Windsor, kde pólo hrají nebo hráli princ Harry, princ William, princ Charles a dokonce princ Philip nebo král Jiří VI.

Velkým fanouškem póla je i královna Alžběta II. Fanouškem póla z oblasti businessu a showbusinessu je například Ralph Lauren, který okolo něho vystavěl ikonickou módní značku.

Pólo podporují také osobnosti jako Elon Musk a Sir Richard Branson, milují ho Barbara McQueen (vdova po Steve McQueenovi), Sylvester Stallone, Tommy Lee Jones a mnoho dalších světově známých osobností a podnikatelů.

 

 

Pro pražský turnaj nabízíte různá partnerství. Co takové partnerství přináší? Jaké jsou výhody prezentace na turnaji, jako je ten pražský?

Prague Beach Polo Cup je jediným turnajem, který se koná v Praze. Předpokládáme, že se zařadí mezi letošní nejvýznamnější události jezdeckých turnajů a dostihů. Nejefektivnější prezentací firmy nebo značky je takzvaný statut Týmového partnera. Součástí partnerství je kromě všech PR a marketingových výhod i partnerství s jedním z týmů. To znamená, že logo Týmového partnera je na každém dresu, tedy maximálně viditelné na fotografiích, sociálních sítích a v televizi. Další možností spolupráce jsou partnerství Gold, Silver a Bronze. Cena partnerství se pohybuje od 50 000 Kč, a tak věřím, že každá firma nebo značka si z naší nabídky partnerství vybere.

 

Máte vlastní školu póla Taxis Polo Academy. Jak je pro vás členská základna důležitá a jak je vlastně v současné době velká?

Taxis Polo Academy je pro mě srdeční záležitostí. Zaměřujeme se především na děti, kterým nabízíme zázemí, velmi dobře trénované pólo koně a kompletní vybavení tak, aby pro ně pólo bylo dostupné. Bez mladých hráčů se tento sport nebude rozšiřovat. Proto výtěžek z každého turnaje věnujeme naší Taxis Polo Academy.

Finančně se pólo nijak zásadně neodlišuje od ostatních jezdeckých sportů, které mají u nás velmi silnou členskou základnu. Jde nám tedy především o to, představit pólo jako další alternativu k již populárním parkurům, drezuře nebo dostihům.